20 anys de l'arribada del tren a les Fonts de Rubí

El 15 d'agost de 1920, que va donar com a resultat el naixement d'una nova ciutat jardí que actualment és el nucli de Les Fonts. El Grup de Col·laboradors del Museu de Rubí (GCMR), el Centre d’Estudis Rubinencs (CER) i l'Associació de Propietaris i Veïns de Les Fonts commemoren els 20 anys de l’arribada del tren elèctric a les Fonts de Rubí amb diverses actes culturals.

Han organitzat una exposició de 24 panells on s'explicarà la història de l'arribada del tren a les Fonts i l'origen d'aquesta localitat. També hi ha una interessant pel·lícula sobre Les Fonts als anys 20. Aquesta exposició es podrà veure del 9 al 17 Novembre 2020 de 18h a 20h a l’Auditori Vallhonrat por la Plaça Montserrat Roig, s/n de Rubí. El diumenge estarà oberta de 12h a 14h.

El 18 de novembre a les 19 h s'inaugurarà l'exposició de panells al centre cívic de Can Parellada (Les Fonts) i a les 19.30 tindrà lloc en format virtual la conferència de Jaume Ribot "Els trens històrics de la Línia del Vallès". Es podrà veure al Facebook del Centre d'Estudis Rubinencs i al de l'Associació de Propietaris i Veïns de Les Fonts, així com a Instagram.

A banda d’aquesta exposició també han organitzat a partir del dia 5 en format virtual la conferència de Ramon Lascorz, llicenciat en història, sota el títol "Les Fonts, any zero; 1920, com va començar tot". Es podrà veure al Facebook del Centre d'Estudis Rubinencs i al de l'Associació de Propietaris i Veïns de Les Fonts, així com a Instagram.

lesfontslesfontslesfontslesfontslesfonts

Llegir 488 vegades

Història del Museu

Els orígens del Museu Etnogràfic Vallhonrat de Rubí es remunten a mitjans del segle passat quan Miquel Vallhonrat Brau s'inicià en el món del col · leccionisme, inicialment amb peces de la família de principis del segle XVIII. Posteriorment, va rebre aportacions dels clients i els rubinencs.

Selector d'idioma