Calendari dels pagesos

155 anys de la primera edició del Calendari dels pagesos.

El proper dimecres 13 d’Abril 2016 a les 19h s’inaugura l’exposició “Calendari dels pagesos”

És un almanac que es publica des de 1861, i que cada any ofereix, a més del calendari solar, amb els seus mesos i dies, una sèrie de dades astronòmiques, com les fases de la lluna, els solsticis i equinoccis, i els eclipsis. Tota aquesta informació és complementada amb el santoral, les festes majors, fires i mercats, i també consells agrícoles, com els moments idonis per al cultiu i la collita de cada producte o diferents recomanacions que reflecteix el bagatge del coneixement popular de la pagesia catalana.

calendari-dels-pagesoscalendari-dels-pagesoscalendari-dels-pagesoscalendari-dels-pagesos